Client Logos

Expert Market vinner utmärkelse i Sunday Times

Här hos Expert Market firar vi efter det att vårt moderbolag MVF blivit utsett till Storbritanniens 2013 snabbast växande teknologiföretag i tidningen Sunday Times: Times Hiscox Tech Track 100.

MVF lyckades vinna över en rad starka motståndare som Mosh Moshi (Mind Candy), Skyscanner och Zoopla efter att ha visat på en förbluffande 278% årlig tillväxt i intäkter över fyra års tid.

MVF vinner tech track

Företaget grundades år 2009 och fick snabbt marknadsledande status i Storbritannien inom den oerhört hårda branschen i kundförvärv, eller ”customer acquisition” som det kallas internationellt.

Fyra år senare, och med 150 anställda har Expert Market vidgat organisationen till hela EMEA området. Skandinavien, Sydamerika, Nordamerika, Asien och Australien är att nämna några av de marknader dit Expert Market har expanderat och de har även utvidgat sin verksamhet för att inkludera utbildning, internationell flytt och kontorsprodukter.

Expert Market grundades år 2011 och har sedan dess samarbetat med kända leverantörer så som Pitney Bowes, Mitel loch FP Mailing.

Den kostnadsfria tjänsten, grundad av Jules Hopkinson, Tom Morgan och Titus Sharpe, hjälper kunder att hitta den bästa kontorsutrustningen och de bästa företagstjänsterna för sina enskilda och unika behov.

VD för MVF, Titus Sharpe säger “MVF har haft fyra fantastiska år. Att vinna den här utmärkelsen är ett bevis till alla MVF’s medarbetare. Vi har en en fantastisk grupp av klienter, flera som själva deltar i Tech Track i år. Vi ser fram emot att fortsätta hjälpa våra klienter med att bygga upp och utvidga sina kundbaser under kommande år, både i Storbritannien och utomlands”.

“Vår tillväxt skulle ses som imponerande i de bästa av tider, men faktum är att vi har lyckats med detta under väldigt mörka ekonomiska tider. MVF’s framgång måste tilldelas anställning av bästa medarbetarna, utformande av de bästa teknologiplatformarna och datadrivna strategierna och jag skulle vilja ta den här möjligheten att tacka alla medarbetare i vårt team för deras häpnasväckande jobb.”

”MVF-kulturen handlar om att lära genom att dela med sig av kunskaper som går mycket längre än våra mötesrum och det är av den anledningen till att jag har bestämt mig för att lansera en serie av presentationer för att hjälpa och dela med oss till andra inom företagssektorn”.

MVF vann också en utmärkelse för vid GP Bullhound Media Momentum toppmötet i Maj och kom in på 84:e plats i Sunday Times lista ”De Bästa Småföretagen att Jobba För”.